LEH JADI TENGOK JE???

26 May 2015

Tambahan 8 Bilik Di Jangka Beroperasi November 2015.


Assalamualaikum...



Jangkaan 8 bilik lagi beroperasi November 2015.
Tempahan kini di buka.

πŸ‘Œ✌πŸ»πŸ‘Œ✌πŸ»πŸ‘Œ✌🏻
Free2 nanti intai2 lah FB wall dan...

Jom click like :
πŸ’œπŸ‘‡πŸΏπŸ’œπŸ‘‡πŸΏπŸ’œπŸ‘‡πŸΏπŸ’œ
Page d' Alai Homestay. 

https://www.facebook.com/pages/D-Alai-Homestay/173170892715536 

Kalender kekosongan tempahan ada di "Website". 

http://www.alaihomestay.com/
atau 
http://www.alaihomestay.blogspot.com/ 
atau 
http://alaihomestaymelaka.wordpress.com/

Mungkin berkenan dihatiπŸ’ŸπŸ’ŸπŸ’ŸπŸ’ŸπŸ’Ÿ

Harga pasti berbaloi2πŸ’°πŸ’°πŸ’°πŸ’°πŸ’°

☆☆☆☆☆

Homestays In Melaka....
⏬⏬⏬⏬⏬
Homestay Kampung Alai, Melaka. 
⏬⏬⏬⏬⏬
Homestay Kampung Morten, Melaka. 
⏬⏬⏬⏬⏬
Homestay Kampung Tambak Paya, Melaka. 
⏬⏬⏬⏬⏬
Homestay Kampung Pulai Merlimau, Melaka.
⏬⏬⏬⏬⏬
Homestay Kampung Parit Penghulu Jasin, Melaka.
⏬⏬⏬⏬⏬
Homestay Kampung Seri Tanjung Alor Gajah, Melaka. 
⏬⏬⏬⏬⏬
Homestay Kampung Ayer Limau Masjid Tanah, Melaka.

Tq tq tq...
 ❤️❤️❤️❤️❤️
your support
 πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

Read more >>

19 March 2015

Kait Mengait. Jangan Tak Kait Yang Tiada Kesudahan...



Boss berkata kepada Secretary : Kita akan outstation selama seminggu, jadi aturkan segalanya.

Secretary menelefon Suaminya : Untuk seminggu boss saya dan saya akan outstation, awak pandai2 jaga diri nanti...

Suami menelefon Buah Hatinya : Isteri saya akan outstation selama seminggu,jadi mari kita habiskan masa bersama-sama....

Buah Hati menelefon Murid tuisyennya : Saya ade kerja selama seminggu,jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen...

Murid tuisyen tersebut menelefon Atuknya : Atuk-atuk, untuk seminggu ni saya takde kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan bermain-main ngan tuk...

Atuk (rupenye boss) menelefon Secretary : Minggu ni saya nak abiskan masa bersama cucu saya.. Batalkan outstation tu...

Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah membatalkan outstation tu...

Suami menelefon Buah Hatinya : Kita tak dapat nak habiskan masa bersama untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya..

Buah Hati menelefon Murid Tuisyennya : Minggu ni kelas tuisyen mcm biase.

Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk. lain kali le ye...

Atuk bagitau Secretary balik: Jangan risau, minggu ni kita jadi ke outstation. Uruskan semuanya..

Secretary menelefon Suaminya : Untuk seminggu boss saya dan saya akan outstation, awak pandai2 jaga diri nanti...

Suami menelefon Buah Hatinya : Isteri saya akan outstation selama seminggu,jadi mari kita habiskan masa bersama-sama....

Buah Hati menelefon Murid tuisyennya : Saya ade kerja selama seminggu,jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen...

Murid tuisyen tersebut menelefon Atuknya : Atuk-atuk, untuk seminggu ni saya takde kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan bermain-main ngan tuk...

Atuk (rupenye boss) menelefon Secretary : Minggu ni saya nak abiskan masa bersama cucu saya.. Batalkan outstation tu...

Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah membatalkan outstation tu...

Suami menelefon Buah Hatinya : Kita tak dapat nak habiskan masa bersama untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya..

Buah Hati menelefon Murid Tuisyennya : Minggu ni kelas tuisyen mcm biase.

Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk. lain kali le ye...

Atuk bagitau Secretary balik: Jangan risau, minggu ni kita jadi ke outstation. Uruskan semuanya..

Boss berkata kepada Secretary : Kita akan outstation selama seminggu, jadi aturkan segalanya.

Secretary menelefon Suaminya : Untuk seminggu boss saya dan saya akan outstation, awak pandai2 jaga diri nanti...

Suami menelefon Buah Hatinya : Isteri saya akan outstation selama seminggu,jadi mari kita habiskan masa bersama-sama....

Buah Hati menelefon Murid tuisyennya : Saya ade kerja selama seminggu,jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen...

Murid tuisyen tersebut menelefon Atuknya : Atuk-atuk, untuk seminggu ni saya takde kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan bermain-main ngan tuk...

Atuk (rupenye boss) menelefon Secretary : Minggu ni saya nak abiskan masa bersama cucu saya.. Batalkan outstation tu...

Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah membatalkan outstation tu... 

Suami menelefon Buah Hatinya : Kita tak dapat nak habiskan masa bersama untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya..

Buah Hati menelefon Murid Tuisyennya : Minggu ni kelas tuisyen mcm biase.

Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk. lain kali le ye...

Atuk bagitau Secretary balik: Jangan risau, minggu ni kita jadi ke outstation. Uruskan semuanya..

Secretary menelefon Suaminya : Untuk seminggu boss saya dan saya akan outstation, awak pandai2 jaga diri nanti...

Suami menelefon Buah Hatinya : Isteri saya akan outstation selama seminggu,jadi mari kita habiskan masa bersama-sama....

Buah Hati menelefon Murid tuisyennya : Saya ade kerja selama seminggu,jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen...

Murid tuisyen tersebut menelefon Atuknya : Atuk-atuk, untuk seminggu ni saya takde kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan bermain-main ngan tuk...

Atuk (rupenye boss) menelefon Secretary : Minggu ni saya nak abiskan masa bersama cucu saya.. Batalkan outstation tu...

Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah membatalkan outstation tu...

Suami menelefon Buah Hatinya : Kita tak dapat nak habiskan masa bersama untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya..

Buah Hati menelefon Murid Tuisyennya : Minggu ni kelas tuisyen mcm biase.

Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk. lain kali le ye...

Atuk bagitau Secretary balik: Jangan risau, minggu ni kita jadi ke outstation. Uruskan semuanya..




kah kah kah....penat copy paste
















Read more >>

16 September 2014

3 Cara Runtuhan Tamadun.




Ketika orang China hendak hidup dalam keadaan aman, mereka membina tembok besar, dengan anggapan tiada siapa mampu memanjatnya kerana terlalu tinggi, namun hakikatnya dalam seratus tahun pertama sahaja mereka diserang sebanyak tiga kali, setiap kali musuh mereka hendak serang mereka tak perlu robohkan atau panjat tembok besar. Mereka hanya perlu rasuah para pengawal dan masuk melalui pintu.

Masyarakat China ketika itu sibuk membina tembok dan lupa nak membina jati diri pengawal mereka. 
Membina jati diri manusia lebih utama dari segala binaan lain dan inilah yang kita perlukan untuk anak-anak dan pelajar-pelajar kita pada hari ini.

Seorang orientalis berkata : kalau nak runtuhkan sebuah tamadun atau masyarakat maka ada 3 cara ;

1. Runtuhkan ikatan kekeluargaan.
-Untuk meruntuhkan ikatan kekeluargaan ketepikan peranan IBU dalam keluarga. Biarkan para wanita rasa diri mereka tak sempurna bila mereka digelar suri rumah.

2. Runtuhkan sistem pendidikan.
-Untuk meruntuhkan sistem pendidikan berikan tekanan kepada para GURU. Jangan berikan mereka kedudukan dalam masyarakat, hilangkan rasa hormat terhadap mereka di kalangan para pelajar.

3. Jatuhkan idola-idola masyarakat yang berwibawa.
-Untuk menjatuhkan idola-idola masyarakat yang berwibawa, jatuhkan kedudukan para ulama, sehingga masyarakat sekeliling tidak menghormati mereka.

MAKA APABILA PERANAN IBU HILANG, PERANAN GURU DIPERLEKEHKAN DAN PARA ULAMA TIDAK MENJADI SUMBER RUJUKAN DAN IDOLA MASYARAKAT, MAKA SIAPAKAH YANG AKAN MENGAJAR MASYARAKAT ITU ERTI KEHIDUPAN YANG HAKIKI?

Renungan bersama.


Read more >>

04 September 2014

Pembahagian Kek Ekonomi...


UNTUK RENUNGAN :Pemimpin :ketua msyarakat: tok penghulu: pengerusi koperasi: towkey bus pekerja: ketua pelancung:RAKAN2 LAIN. Mungkin ini berguna utk kita semua:

Dalam sebuah majlis, seorang usahawan berbangsa Cina yang juga bergelar Tan Sri sedang ditemuramah oleh seorang wartawan. Duduk berdekatannya adalah 2 orang jurutera, anak beranak berketurunan India yang bekerja dengan syarikat Tan Sri tersebut. Berikut adalah perbualan mereka...Jom Terjah! 

Tan Sri: Kerajaan perlu bertindak adil dalam pengagihan kek ekonomi negara. Tidak boleh ada diskriminasi terhadap kaum bukan Melayu. Kontrak antara orang Melayu dan bukan Melayu mesti diberikan sama rata demi keadilan. Lagipun bangsa kami banyak menyumbang kepada kemajuan negara walaupun kami digelar sebagai kaum pendatang. Setelah bersusah payah semenjak sebelum merdeka, maka wajarkah kami dinafikan hak sebagai warganegara. Orang Melayu perlu lebih berkompromi dengan kaum lain untuk maju. Liberalisasi perlu dilaksanakan dengan meluas dalam semua sektor demi mencapai kesamarataan antara kaum.

Wartawan: Tan Sri, boleh saya tahu sudah berapa lama 2 orang jurutera ini bekerja dengan
Tan Sri?

Tan Sri: Oh... sudah lama. Praba ni dah bekerjadengan saya hampir 30 tahun sejak syarikat ni ditubuhkan lagi. Malah anaknya pun sekarang bekerja dengan saya lebih 10 tahun. Mereka ini adalah pekerja saya yang paling berdedikasi dan banyak menyumbang kepada kemajuan syarikat.

Wartawan: Kalau begitu, apa kata Tan Sri berikan sebahagian saham syarikat ni kepada
mereka berdua. Lagipun mereka sudah lama bekerja dengan Tan Sri, malah banyak menyumbang kepada syarikat sepertimana kata Tan Sri tadi.

Tan Sri: Eh.. mana boleh! Ini syarikat saya. Lagipun saya dah bayar gaji yang mahal kepada mereka berdua dan saya tak pernah halang pun jika mereka nak kumpul harta. Mana boleh senang-senang saya nak bagi saham syarikat saya pada mereka.

Wartawan: Macam tu jugalah perasaan Melayu. Tanah ini asalnya milik orang Melayu. Milik raja-raja Melayu. Lepas tu orang bukan Melayu macam Tan Sri pulak nak mintak hak sama rata dengan alasan kerana telah banyak menyumbang.. Tan Sri rasa wajar atau tidak permintaan tu?

Tan Sri: ............ ......... ......... ......... ........

Kisah di atas merupakan sedutan daripada kisah benar yang berlaku dalam sebuah majlis perasmian kilang di Gemas, Negeri Sembilan.


Hebahkan kepada anak cucu, saudara mara, sahabat handai dan siapa saja BANGSA MELAYU berkenaan hak kita agar semua sedar.

Asas Perlembagaan Tanah Melayu Malaysia yang kita perlu tahu. Kontrak sosial diasaskan dari 5 hak orang Melayu dan dari situ Perlembagaan Malaysia digubal:

1. Raja Berpelembagaan

2. Agama Islam

3. Bahasa Melayu

4. Hak Istimewa Orang Melayu

5. Kerakyatan

Dari 5 ini orang Melayu berkongsi syarat ke 5 dengan orang Cina dan India. Semasa kontrak sosial dibincang antara kaum Melayu, Cina dan India, British menawarkan kepada kaum Cina dan India sekiranya mereka tidak setuju dengan kontrak tersebut mereka diberi 2 pilihan iaitu:

1. Pulang kenegara asal.

2. Berpindah ke negara Asia dibawah jajahan British.

Jadi sekiranya hak istimewa orang Melayu dipertikai, Agama Islam dihina, institusi Di Raja tidak dihormati, bahasa Melayu dipijak ertinya mereka telah melanggar syarat2 tersebut dan seharusnya Kontrak Sosial itu boleh dibatalkan. Bangsa Melayu punya hak untuk keluarkan mereka dari Negara Malaysia...

UHebahkan kepada anak cucu, saudara mara, sahabat handai dan siapa saja BANGSA MELAYU berkenaan hak kita agar semua sedar.




Read more >>

14 August 2014

Untung Jadi Doktor....

Nikmatnya jadi Doktor

Seorang wanita muda membawa bayi ke Doktor bayi karena kurang zat. Setelah tiba gilirannya, masuklah wanita itu ke bilik doktor yang muda dan tampan.

Di ruang pemeriksaan, Doktor bertanya: "Bayi ini minum susu badan atau susu botol?"

"Susu badan, doktor", jawab si wanita.

"Okey, silakan buka baju ibu", kata si doktor.

Wanita muda itupun menurut. "Saya mau periksa payudara ibu", kata doktor.

Sang doktor pun mulai memegang dan memicit-micit payudara si ibu muda tadi. Tidak keluar air susunya....

Kerana kehairanan, si doktor lalu mengisap kuat-kuat puting susu ibu itu. Tetap tidak keluar juga air susunya........

Setelah beberapa lama, Doktor itu berkata, "Patutlah bayi ini kekurangan zat. Payudara ibu tiada isinya. Air susunya langsung tidak keluar", ujar si Doktor.

Wanita muda itu pun kemudian menjawab sambil senyum simpul tersipu malu, "Saya bukan ibunya, saya amahnya Doktor."


Read more >>

Cerita Cara Pasal Inteview...

Seorang CEO ingin mencari eksekutif baru dalam syarikatnya. Dari beribu permohonan, hanya empat yang betul-betul menarik perhatiannya. Bagaimanapun beliau tidak dapat memilih antara keempat-empat orang calon tersebut, lantas memanggil kesemuanya untuk ditemuduga (beliau tidak sekaya Donald Trump untuk menganjurkan temuduga seperti The Apprentice).

Setelah keempat-empat calon berada di hadapan beliau, CEO tadi pun mula berkata

Saya ada satu soalan yang mungkin memberi jawapan berbeza, calon yang memberikan jawapan terbaik akan diterima untuk bekerja di sini.

Soalannya adalah apakah perkara atau benda yang paling pantas sekali? tanya CEO tersebut.

Calon pertama berkata FIKIRAN, kerana kadang ianya datang sendiri tanpa kita sedari.

Bagus, satu jawapan yang baik, kata CEO tadi. Kamu pula ? tanyanya kepada calon kedua.

KELIP MATA, kerana tanpa kita sedari, sebelum sempat kita buat apa pun, mata kita dah berkelip jawab calon kedua.

Satu jawapan yang sangat baik , lagipun perumpamaan melayu pun ada sebut SEKELIP MATA melambangkan kepantasan kata CEO itu.

Bagaimana kamu pula? tanya CEO kepada calon ketiga.

Kalau kita tengok, lampu KLCC dihidupkan dengan pantas walaupun bangunan tu tinggi. Jadi saya rasa MENGHIDUPKAN LAMPU adalah paling pantas jawab calon ketiga.

Jawapan yang terhebat setakat ni. Bagaimana pula dengan kamu? CEO terus mengusulkan soalan kepada calon keempat dengan merasakan calon ketiga hampir pasti menjadi eksekutif baru di syarikatnya dengan jawapan yang sangat bagus sebentar tadi.

Setelah diteliti jawapan calon-calon sebelum saya ni tadi, saya rasa perkara yang paling pantas sekali adalah CIRIT-BIRIT, jawab calon keempat dengan yakin sekali.

Haaa? CIRIT-BIRIT ? Kamu ni tak serius langsung, macam mana kamu boleh mintak kerja dengan syarikat saya ni ? CEO terkejut dengan jawapan calon keempat tadi.

Begini tuan, malam kelmarin saya terjaga di tengah malam dengan rasa sakit perut yang amat sangat. Belum sempat saya FIKIR , KELIP MATA atau MENGHIDUPKAN LAMPU, benda tu dah terkeluar dah.

Calon keempat diterima menjadi eksekutif baru syarikat berkenaan.
















Read more >>

07 August 2014

Ni Haaa Pingat Gangsa Yang Di Janjikan....

Read more >>

Jam Tangan Seramik Fossil Kelainan.

SERAMIK lazimnya sinonim dengan barang perhiasan rumah seperti pinggan mangkuk, pasu bunga, jubin mahupun cenderahati. Walaupun bahan berkenaan keras, rapuh dan mudah pecah, seramik mempunyai keunikan tersendiri menyebabkan material itu digunakan untuk membuat pelbagai barangan keperluan harian. 

Sungguhpun seramik dilihat sukar untuk dijaga, jenama aksesori yang tidak asing lagi, Fossil menampilkan kelainan sempena musim panas 2010 dengan menghasilkan koleksi jam tangan diperbuat daripada seramik khusus untuk lelaki dan wanita.

Eksekutif Pemasaran Authenthic Fossil Time (M) Sdn Bhd, Kelly Yip, berkata Fossil jam tangan berkenaan lebih ringan dan tidak mudah calar, tetapi memerlukan penjagaan lebih teliti berikutan ia mudah pecah membuatkan koleksi itu tampak eksklusif dan mewah.

“Penggunaan seramik hanya pada bahagian tali jam dan muka dalam jam. Menariknya, koleksi ini jenis chronograph yang sesuai untuk digayakan ke majlis rasmi saja dan eksklusif saja dengan gaya pakaian seperti blaus untuk acara rasmi.

“Sentuhan vintaj jam tangan itu, dipermodenkan tetapi masih mengekalkan sedikit keaslian tradisional vintaj. Ia sekali gus menepati cita rasa lelaki dan wanita moden yang inginkan kelainan. Keunikan harga koleksi terbaru Fossil kurang daripada harga RM1,000,” katanya ketika ditemui pada majlis Fashion Timeless di Hotel Maya, di ibu kota baru-baru ini.

Acara istimewa itu turut memperkenal pelbagai koleksi jam dan aksesori daripada jenama lain yang bernaung di bawah syarikat berkenaan iaitu Adidas, Armani Exchange, Burberry, Emporio Armani, DKNY, Marc by Marc Jacobs, Rotary serta Zodiac.

Antara lain yang menarik perhatian ialah koleksi jam tangan seramik daripada jenama mewah Burberry, selain material lain seperti keluli dan kulit pada bahagian tali jam, dan diselitkan dengan keindahan emas merah serta emas putih.

Koleksi chronograph Burberry untuk lelaki dan wanita itu juga sesuai untuk mereka yang pentingkan ciri anggun menawan, eksklusif serta nampak mewah. Lebih bergaya apabila jam tangan eksklusif itu dipakai ke majlis formal atau majlis ekslusif tertentu. Untuk koleksi istimewa seramik Burberry bermula pada harga RM4,200 dan ke atas.

Kelly berkata, menarik perhatian generasi muda ialah jenama Armani Exchange yang turut tampil dengan koleksi jam tangan terkini dengan inspirasi lebih moden.

“Koleksi lelaki memfokuskan kepada gaya kasual yang moden dan hip. Rekaannya lebih dominan dengan bekas keluli serta mempunyai pelbagai fungsi dan kegunaan tersendiri.

“Untuk koleksi wanita pula, gaya street-chic yang menjadi inspirasi terkini dan logo driven dengan gaya moden. Koleksi itu digabungkan dengan material lain seperti besi keluli, tali jam kulit dan cuff-type bangles. Koleksi Armani Exchange berharga antara RM499 hingga RM999 boleh didapati di semua butik AX,” katanya.

Selain itu, terdapat beberapa lagi jenama jam tangan yang turut menggunakan bahan seramik antaranya Micheal Kors yang tampak seakan plastik, tetapi diperhebatkan dengan keindahan batu swaroski. Koleksi jam tangan DKNY juga tampil dengan bahan seramik untuk musim kali ini yang tampak lebih eksklusif dengan batu kristal pada bahagian dalamnya.

Menariknya, jam tangan DKNY didatangi dengan pelbagai warna, saiz dan keunikan tersendiri.

Cara penjagaan jam tangan seramik:

1) Letakkan di dalam bekas khas jam tangan supaya tidak mudah calar. Jangan letak atau simpan di dalam bekas yang bercampur dengan koleksi jam tangan lain.

2) Sentiasa gosok atau lap tali jam dan cermin muka jam supaya sentiasa bersinar serta nampak baru.

3) Tidak menggayakan koleksi jam tangan itu untuk acara yang tidak bersesuaian. Jika bersukan, pakai jam tangan yang sesuai untuk bersukan.





Cara Sebenar Dan Mudah Untuk Buat Duit Percuma Di Internet (RM). 

 INFO: Cara Memilih Model Jam Tangan
·  Jam Chronograph
- sering digunakan untuk mengukur waktu dalam acara perlumbaan. Umumnya memiliki tiga tombol bahagian kanan. Tombol paling atas digunakan untuk mengukur detik yang dapat mengukur kecepatan sampai 1/100 detik. Kemudian tombol tengah berfungsi untuk jam dan minit, sama seperti fungsi pada jam tangan biasa, manakala tombol paling bawah pula berfungsi untuk menghentikan detik yang dinyalakan oleh tombol atas dan membalikkan posisi ke angka 12.
·  Jam Automatik
- Dikenali dengan nama self winding watch, iaitu jam tangan mekanik yang tidak memerlukan bateri untuk menggerakkan jam. Setiap gerakan si pemakai akan menggerakkan sebuah komponen rotor (bentuknya seperti piring) yang selalu berputar pada sumbuk aksis. Rotor itu menghasilkan tenaga yang kemudian disalurkan pada per untuk menyimpan tenaga sehingga jam tangan itu bergerak ketika menggayakannya. Apabila jam tangan itu tidak dipakai jam ini masih tetap hidup sehingga tenaga yang disimpan tadi habis.
·  Jam Analog
- Mempunyai tiga jarum penunjuk waktu iaitu jarum panjang untuk jam, jarum pendek untuk minit sementara dan jarum paling nipis untuk detik.
·  Jam Digital
- menunjukkan waktu dengan angka digital yang menggunakan system LCD (Liquid Crystal Display).
·  Ana-Dig
- Singkatan kepada Analog Digital. Memiliki penunjuk waktu baik secara analog mahupun secara digital.
·  Jam tangan kalis air
- Memiliki ketahanan tertentu pada kedalaman air yang berbeza-beza.
·  Jam tangan Quartz
- Jam tangan ini menggunakan mekanisme kuartza iaitu sejenis kristal quartz yang berfungsi sebagai sumber tenaga jam berkenaan. Keunggulan jam tangan quartz adalah dapat menunjuk waktu dengan tepat dan harganya agak mahal.
·  Jam tangan Sukan
- Biasanya dirancang untuk keperluan berbeza. Misalnya jenis diver untuk digunakan oleh penyelam. Contoh jam tangan diver adalah CX Swiss Military 20.000 Feet Diver, atau jam tangan untuk juru terbang yang memiliki penunjuk waktu untuk banyak negara.
·  Jam tangan mewah
- Lebih eksklusif yang diperbuat daripada material berkualiti tinggi seperti emas, platinum, berlian dan batu berharga lainnya. Untuk mengimbangi penampilan luar, biasanya jam tangan itu menggunakan mesin yang rumit dengan ratusan barang kecil (contohnya: mesin tourbillon) supaya dapat memberi kepuasan kepada pemakai daripada golongan menengah ke atas.
Read more >>

Kalau Malaysia Di Serang... Huhuhuhu

Renungan bersama...


Suatu andaian berkemungkinan berlaku di Malaysia. Tidak mustahil akan berlaku. Cuba kekawan baca dan renung2kan.... Sudahkah kita bersedia ???

Andai Malaysia diserang seperti negara Islam yang lain... Apabila negara-negara islam yang lain dilanda peperangan atau diserang oleh askar kafir... kita sering mendengar pemimpin-2 kita menggunakan modal seperti ini.." Kita patut bersyukur Malaysia aman dan damai..." Tetapi pernahkah kita berfikir untuk sejenak, sejarah ditulis setelah ia berlaku, tetapi sejarah tidak dapat diramal ketika ia sedang berlaku.

Ketika rakyat Islam Bosnia disembelih oleh paramilitari Serb, pada malam sebelumnya mereka hidup seperti biasa dan tidak pernah terlintas bahawa keesokan harinya akan bermulanya hari celaka bagi mereka. Jadi, untuk sejenak cuber kiter berfikir dalam bentuk reverse engineering iaitu: Bagaimana jika kita yang diserang oleh kuasa kuffar seperti negara Islam lain, dan negara Islam yang lain plak jadik cam kiter?

MALAYSIA DISERANG ???

untuk menanam kesedaran ke atas Melayu Yang Mudah Lupa. (Melayu Mudah Lupa kata Mahathir)AMARIKOS menyatakan Malaysia sarang pengganas... ada pejuang Hizbullah terlepas ke malaysia... lalu menghantar Kapal Pengangkut Pesawatnya (CARRIER) di Selat Melaka dan di Laut China Selatan.

Menghantar kapal selam nuklearnya dgn muatan peluru berpandu membawa armada tentera untuk menyerang malaysia... AMARIKOS menyuruh negara berhampiran dengan Malaysia yang merupakan sekutu rapatnya SINGOFURO di selatan, TAHAILAND di Utara dan PILLIPINNOS di Timur menenyerang Malaysia dengan alasan memburu pengganas al-Qaeda atau Hizbullah sama seperti alasan Israel menyerang Lubnan dan Palestin.

Walaupun Malaysia cakap Malaysia negara bebas pengganas tentera Kuffar tetap menyerang malaysia jugak sama seperti mereka menyerang Iraq kerana mereka dakwa Iraq ada senjata pemusnah, Afghanistan ada Pengganas Taliban, Lubnan ada Pengganas Hizbullah dan Malaysia ada Pengganas Jemaah Islamiah.

Malaysia tetap mempertahankan Malays
ia ini tidak ada pengganas tetapi suara kita tidak dihiraukan sama seperti mereka tidak hiraukan Afghanistan , Iraq , Lubnan dan Palestin.

Sebelum tiba saat MALAYSIA DISERANG ini Perdana Menteri kita... YB Wakil Rakyat... Parlimen dan ADUN... Tauke-tauke Cina yang kaya... semua cabut lari ke keluar negara dengan jet dan pesawat peribadi masing-masing. Mereka ada duit untuk cari perlindungan di luar negara.

Tinggallah rakyat Melayu Islam yang miskin hina ini di negara sendiri, menunggu masa untuk diserang oleh tentera Kuffar AMARIKOS dan sekutunya.
Barulah rakyat tahu bahawa pemimpin Melayu dan tauke cina yang dijadikan pepimpin sebelum ini tidak sama seperti Khalifah Umar Al-Khattab... Khalifah Ali Abi Thalib... Khalifah Khalid Al-Walid...
Khalifah Salahuddin Al-Ayubbi... yang sanggup berada dibarisan hadapan berdepan musuh-musuh Islam.

SAAT Peperangan bermula...

Tempat yang mula-mula sekali dibom adalah Putrajaya, diikuti negeri-negeri lain. AMARIKOS dan Sekutunya mengebom... melancar peluru berpandu... membedil... menembak Rakyat Malaysia... mereka membunuh Orang tua... perempuan dan Anak-anak kecil orang melayu islam kita... sama seperti Yahudi menembak dan. Membunuh rakyat Lubnan yang tak berdosa!!!

AMARIKOS dan sekutunya menyerang MALAYSIA secara besar-besaran. Apabila selesai pesawat pejuang di Selat Melaka mengebom Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Kuala Lumpur . Datang lagi pesawat musuh silih berganti...

Apabila selesai pesawat pejuang di laut China Selatan mengebom Kelantan, Terengganu, Pahang... datang lagi pesawat musuh silih
berganti... Johor pula dibedil dengan peluru berpandu jarak sederhana SINGOFURO...
diserang dengan jet-jet pejuang SINGOFURO yang sentiasa melalui ruang udaranya... menghujani bom-bom dan roket...kemudian Johor dan negeri
sembilan dapat ditawan tentera musuh.

Anda di berada di Kedah... Pasukan Darat tentera Bersekutu mara dari bahagian Utara... tentera bersekutu semakin dekat dengan rumah anda... menentang pintu rumah anda... anda bersama dengan Isteri yang sarat mengandung dan 3 orang anak ketakutan dalam rumah...

Tentera bersekutu memperkosa anak perempuan yang berusia 12 tahun anda depan mata anda... sebagaimana tentera Sebia memperkosa umat Islam Bosnia... muncung senapang ditujukan di kepala anda... Anak perempuan kesayangan anda yang anda bawak masa jamuan Raya 2006... diajukan muncung senapang...

DAMMMMMM... anak kesayangan anda mati ditembak oleh tentera bersekutu... Sebelum ini anda melihat anak umat islam Lubnan, Palestin mati ditembak... anda tidak mempunyai perasaan apa-apa... sekarang berlaku kepada diri sendiri... baru tahu perasaan sedih anak mati ditembak di depan mata...

Anda menangis ketakutan...

Tentera bersekutu merampas Isteri anda yang sarat mengandung, dibawa menaiki trak... untuk dijadikan habuan tentera dalam kem. Anda dipukul separuh mati oleh tentera bersekutu meninggalkan anda patah riuk berlumuran darah. Anda sangka anda sudah mati.



Read more >>

01 March 2013

Pertandingan Kreativiti & Teknologi Inovasi (Creativity & Innovative Technology Competition - CITEC) Tahun 2013.





Creativity And Innovative Technology Competition (CITEC) Tahun 2013 diadakan untuk memupuk daya kreatif, ciptaan dan inovasi di kalangan pensyarah dan pelajar ILJTM, bagi mencapai tahap rekacipta terkini dari segi ‘design’ dan ‘functionality’. Ia juga sebagai platform kepada pelajar Institusi Kemahiran Awam (ILKA) atau Swasta (ILKS) dan pelajar sekolah Teknikal dan Vokasional bagi penyumbang idea dan inovasi atau pengetahuan dalam bidang teknologi untuk menunjukkan kemampuan mereka mencipta atau menemui sesuatu yang baru.


Kategori bagi pensyarah ILJTM
Pertandingan ini terbuka kepada pensyarah ILJTM, bagi tiga (3) kategori bidang, iaitu :-

1) Elektrikal / Elektronik (Automation, Electronics, Control circuit dsb.);
2) Mekanikal / Perkhidmatan Kejuruteraan; dan
3) Perisian / Perkakasan / Sistem Teknologi Maklumat & Komunikasi (ICT).

Kategori bagi pelajar ILJTM / ILKA / ILKS
Pertandingan ini terbuka kepada pelajar Institusi Latihan JTM, Institusi Latihan Kemahiran Awam (ILKA) dan Institusi Latihan Kemahiran Swasta (ILKS) bagi tiga (3) kategori bidang, iaitu :-

1) Elektrikal / Elektronik (Automation, Electronics, Control circuit dsb.);
2) Mekanikal / Perkhidmatan Kejuruteraan; dan
3) Perisian / Perkakasan / Sistem Teknologi Maklumat & Komunikasi (ICT).

Cara Sebenar Dan Mudah Untuk Buat Duit Percuma Di Internet (USD).

 
Ada lagi pic bersama pingat Gangsa je. Tunggu...


Read more >>

15 February 2013

Melayu! Melayu! Melayu! Melayu!


Melayu itu orang yang bijaksana
Nakalnya bersulam jenaka
Budi bahasanya tidak terkira
Kurang ajarnya tetap santun
Jika menipu pun masih bersopan
Bila mengampu bijak beralas tangan.

Melayu itu berani jika bersalah
Kecut takut kerana benar,
Janji simpan di perut
Selalu pecah di mulut,
Biar mati adat
Jangan mati anak.

Melayu di tanah Semenanjung luas maknanya:
Jawa itu Melayu, Bugis itu Melayu
Banjar juga disebut Melayu,
Minangkabau memang Melayu,
Keturunan Acheh adalah Melayu,
Jakun dan Sakai asli Melayu,
Arab dan Pakistani, semua Melayu
Mamak dan Malbari serap ke Melayu
Malah mua'alaf bertakrif Melayu
(Setelah disunat anunya itu)

Dalam sejarahnya
Melayu itu pengembara lautan
Melorongkan jalur sejarah zaman
Begitu luas daerah sempadan
Sayangnya kini segala kehilangan

Melayu itu kaya falsafahnya
Kias kata bidal pusaka
Akar budi bersulamkan daya
Gedung akal laut bicara

Malangnya Melayu itu kuat bersorak
Terlalu ghairah pesta temasya
Sedangkan kampung telah tergadai
Sawah sejalur tinggal sejengkal
tanah sebidang mudah terjual

Meski telah memiliki telaga
Tangan masih memegang tali
Sedang orang mencapai timba.
Berbuahlah pisang tiga kali
Melayu itu masih bermimpi

Walaupun sudah mengenal universiti
Masih berdagang di rumah sendiri.
Berkelahi cara Melayu
Menikam dengan pantun
Menyanggah dengan senyum
Marahnya dengan diam
Merendah bukan menyembah
Meninggi bukan melonjak.

Watak Melayu menolak permusuhan
Setia dan sabar tiada sempadan
Tapi jika marah tak nampak telinga
Musuh dicari ke lubang cacing
Tak dapat tanduk telinga dijinjing
Maruah dan agama dihina jangan
Hebat amuknya tak kenal lawan

Berdamai cara Melayu indah sekali
Silaturrahim hati yang murni
Maaf diungkap senantiasa bersahut
Tangan diulur sentiasa bersambut
Luka pun tidak lagi berparut

Baiknya hati Melayu itu tak terbandingkan
Segala yang ada sanggup diberikan
Sehingga tercipta sebuah kiasan:
"Dagang lalu nasi ditanakkan
Suami pulang lapar tak makan
Kera di hutan disusu-susukan
Anak di pangkuan mati kebuluran"

Bagaimanakah Melayu abad dua puluh satu
Masihkan tunduk tersipu-sipu?
Jangan takut melanggar pantang
Jika pantang menghalang kemajuan;
Jangan segan menentang larangan
Jika yakin kepada kebenaran;
Jangan malu mengucapkan keyakinan
Jika percaya kepada keadilan.

Jadilah bangsa yang bijaksana
Memegang tali memegang timba
Memiliki ekonomi mencipta budaya
Menjadi tuan di negara Merdeka "


NUKILAN
Usman Awang

Read more >>

11 February 2013

Beca! Melaka Maju Negeriku Sayang Negeri Bandar Teknologi Hijau!


video

Beca! Melaka Maju Negeriku Sayang Negeri Bandar Teknologi Hijau!




Beca merupakan kenderaan beroda tiga yang berasal dari lanca. Beca di Malaysia, dalam rekod bertulis, bermula di Singapura pada 1914 apabila 15 beca didaftar dan diperkenal sebagai basikal roda tiga Taman Upton. Beca ini mempunyai pengayuh disebelah sisi penumpang. Terdapat juga model beca dengan pengayuh di belakang atau di hadapan penumpang. Bumbung juga dipasang bagi memberi teduhan kepada penumpang.

Cara Sebenar Dan Mudah Untuk Buat Duit Percuma Di Internet (USD).

Rekod beca terawal adalah apabila ia digunakan di Singapura pada 1914 apabila 15 beca didaftar dan diperkenal sebagai basikal roda tiga Taman Upton. Bagaimanapun ia didapati sukar dikendalikan melalui jalan yang sempit dan berliku-liku berbanding lanca yang ditarik manusia. Oleh sebab kerana itu, batch beca pertama 1914 kemudiannya dijual dan bawa ke Jawa. Hanya pada akhir 1920-an beca kembali diperkenalkan di Singapura dan kegunaannya meningkat dengan kedatangan migran China yang mendapati membawa beca memberikan pendapatan yang baik. Beca kemudian menjadi semakin popular di Malaysia, Indonesia, Vietnam dan seluruh Asia.
Read more >>

03 February 2013

Pati Delima Gulshan.



Tahukah anda bahawa buah delima mempunyai khasiat yang jarang diketahui oleh kebanyakan orang? Ia adalah buah syurga dan diberitakan di dalam Al-Quran sebanyak 3 kali. Hanya 3 jenis buah sahaja yang disebutkan di dalam Al-Quran iaitu Buah Delima, Buah Kurma, Buah Zaitun dan Buah Thin. Khasiat perubatan delima sudah dijumpai sejak 8000 tahun dahulu oleh masyarakat Parsi Purba (Iran).


 
MENSTABILKAN PARAS KOLESTROL
Adalah sukar untuk mengekalkan tahap kolestrol dalam badan. Delima akan membantu meningkatkan tahap kolestrol yang baik di samping menurunkan kolestrol yang buruk.

DELIMA MEMPUNYAI TAHAP ANTIOKSIDAN YANG TINGGI
Delima terbukti mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi berbanding pesaingnya seperti anggur merah dan teh hijau. Apabila anda memerlukan sumber antioksidan pada kehidupan seharian, anda perlu pastikan ia adalah antioksidan yang paling bagus. Delima merupakan sumber terbaik untuk antioksidan.


MELAWAN PENYAKIT JANTUNG
Delima membantu melancarkan peredaran darah dalam badan. Ini adalah kaedah terbaik melindungi diri daripada penyakit jantung atau serangan jantung. Berdasarkan kajian terbaru, kandungan antioksidan dalam jus delima membantu menurunkan pembentukan lemak pada dinding arteri. Antioksidan membantu membaiki kawasan sel yang rosak. Delima mengandungi ‘flavonoids’ dan ‘polyphenols’ yang tinggi, iaitu antioksidan yang mampu melawan penyakit jantung dan kanser.

MERANGSANG TENAGA BATIN
Jus delima kaya dengan antioksidan yang dapat meningkatkan pengaliran darah pada genitals (alat kelamin). Ia juga mencegah ketidaksuburan dan kemandulan. Delima juga dikenali sebagai 'natural viagra', dapat meningkatkan tenaga seksual secara semulajadi.

MENGUATKAN SISTEM PERTAHANAN BADAN
Delima merupakan pendekatan yang baik bagi melawan penyakit. Delima dapat memperbaiki kitaran darah pengguna. Tahap antioksidan yang tinggi dalam Delima akan membantu menguatkan sistem dalam badan dan melawan apa jua penyakit. Ini adalah langkah awal untuk pengguna dari menjadi mangsa serangan jantung atau penyakit hati.

MENGURANGKAN RISIKO PENYAKIT KENCING MANIS
Meminum jus delima sangat baik untuk pesakit kencing manis dan merendahkan risiko masalah jantung. Kajian terbaru mendapati pesakit kencing manis yang meminum jus delima selama 3 bulan dapat merendahkan kebarangkalian atherosclerosis (atau pengerasan pada arteries). Kata Penyelidik. “Dalam jus delima, gula bercantum kepada antioksida yang unik, di mana sebenarnya menjadikan gula ini sebagai pelindung melawan atherosclerosis.”

MENGHALANG KEMASUKAN VIRUS HIV-1 DAN MICROBICIDE
Keputusan eksperimen menunjukkan halangan kemasukan HIV-1 ke atas jus delima yang dapat menyerap kanji dalam badan. Virus kompleks yang diikat pada CD4 dan CXCR4/CCR5 dapat menahan serangan virus utama A sehingga G dan juga kumpulan 0.

MENGELAKKAN KANSER KELENJAR PROSTATE
Kajian telah membuktikan bahawa jus delima dapat mengurangkan perkembangan kanser kelenjar prostat. Kebanyakan pesakit berpuas hati dengan keputusan yang diterima di mana penggunaan delima dapat menyembuhkan kanser itu.

DELIMA MELAWAN KANSER PAYUDARA
Penyelidik mendapati bahawa minyak bijian daripada delima dapat memusnahkan sel kanser payudara dan mengekal tanpa menjejaskan sel sedia ada. Kajian lain di Universiti Chicago menemukan jus delima yang ditapai dan minyak bijian delima dapat membantu mengelakkan kanser payudara. Kajian di Wisconsin pula mendapati bahawa jus delima dapat menghalang pembesaran sel kanser kulit.

MERENDAHKAN TEKANAN DARAH
Salah satu masalah kesihatan utama yang dihadapi oleh manusia pada masa kini adalah menghidapi tekanan darah yang tinggi pada usia tua. Kandungan antioksidan pada delima mampu untuk mengurangkan pengumpulan sel darah kotor dan secara semulajadinya mengurangkan tekanan darah, faktor kepada pencegahan serangan jantung dan strok.

MENGUATKAN KESIHATAN GIGI
Delima diketahui dapat mengurangkan pembentukan plak pada gigi. Gigi yang sihat dapat diperolehi selain dari menggunakan khidmat doktor yang pakar. Ini adalah kaedah yang dapat mengelakkan pengguna dari kehilangan gigi.


MENCEGAH DARIPADA PENYAKIT ALZHEIMER (Nyanyuk)
Pengkaji daripada Pusat Perubatan Universiti Vanderbilt mengenalpasti bahawa sesiapa yang meminum jus delima tiga kali atau lebih setiap minggu dapat menurunkan 76 peratus pertumbuhan tanda penyakit Alzheimer’s daripada mereka yang meminum kurang daripada satu sajian setiap minggu.

MENGURANGKAN BATUK DAN ASTHMA
Kandungan asid askorbik (vitamin C) yang tinggi pada buah ini merupakan ejen anti-radangan yang hebat. Ia akan mengurangkan bunyi dehitan pada pengidap asthma dan lelah.

MENGANDUNGI KEPELBAGAIAN VITAMIN
Delima mengandungi ‘potassium’ yang tinggi, selain dari mineral-mineral lain seperti fosfor, kalsium, besi, dan sodium, dan vitaman-vitamin A, B1, B2, B3, dan C. mencegah edema, dan mengurangi kadar gula yang beredar di dalam darah (ibu yang baru pertama kali hamil atau lebih dari 3 kali kehamilan). Delima menghilangkan rasa letih otot dan memungkinkannya bergerak dengan mudah, dan juga menguatkan jantung.

DELIMA AMAT DISYORKAN DIAMBIL OLEH IBU-IBU HAMIL
Jika diambil semasa awal kehamilan, ia dapat mengelakkan 'morning sickness' menjaga degupan jantung agar tetap normal (bagi ibu dan perkembangan fetusnya). Menunjang kepekaan saraf dan otot agar berfungsi secara teratur (kajian mendapati rahim wanita lebih utuh/kuat sesuai dengan kepekaannya menunjang pergerakan bayi yang dikandung) kulit bayi anda sihat, gebu dan cantik

MELINDUNGI OTAK BAYI
Kajian Pediatrik mendapati meminum jus delima semasa mengandung dapat melindungi otak bayi semasa kelahiran. Jus delima juga dapat membantu pengguna untuk mendapatkan bayi yang sihat. Beberapa tahun lepas, doktor mengesahkan bahawa ketidakcukupan asid folik (folate) boleh menyebabkan tiub saraf yang cacat seperti kerosakan pada tulang belakang dan sumbing pada lelangit bibir untuk bayi. Itulah sebabnya kenapa Persatuan Perubatan Amerika mencadangkan supaya semua ibu yang mengandung mengambil supplemen yang mempunyai asid folik setiap hari. Jus delima memenuhi bekalan asid folik sebaik seperti vitamin dan mineral yang penting untuk perkembangan bayi. Sebagai tambahan, kebaikan jus delima adalah mengandungi ‘potassium’ di mana ia dapat mengelakkan kekejangan kaki yang biasanya dihadapi oleh ibu mengandung pada waktu malam.

Buah delima menjadi simbol kesuburan bagi perkahwinan masyarakat di Timur Tengah. Manakala dalam agama Kristian, buah delima menjadi simbol kebangkitan semula dan kehidupan yang kekal serta dalam agama Buddha, buah delima dikatakan buah yang berkat selain daripada buah limau dan pic. Di China pula, buah delima menjadi satu simbol kesuburan, rezeki yang melimpah ruah, keturunan yang ramai dan masa depan yang diberkati.

Namun, dalam Islam, buah delima merupakan salah satu buah yang terdapat di dalam syurga yang dikurniakan Allah sebagai rezeki yang boleh dinikmati oleh umat manusia yang menunjukkan tanda- tanda kekuasaanNya sebagaimana yang termaktub dalam firmanNya di dalam surah al An’am ayat 99 dan ayat 141.

Mengikut sejarah, buah delima secara tradisionalnya melambangkan kesuburan. Buah delima telah ditanam di Mesir sebelum zaman Nabi Musa. Ia telah ditemui di lembah Indus pada zaman awal dan terdapat perkataan Sanskrit untuk delima.

Cara Sebenar Dan Mudah Untuk Buat Duit Percuma Di Internet (USD). 


Antara Khasiat Buah Delima ialah:
  1. Menguatkan daya tahan tubuh untuk melawan serangan penyakit
  2. Melawan penyakit gout
  3. Mengurangkan batuk dan menghilangkan kahak
  4. Merawat ‘sinus’
  5. Mengatasi masalah kekeringan vagina wanita secara semulajadi
  6. Meningkatkan tenaga
  7. Membantu mencerdaskan minda dan daya ingatan kanak-kanak dan pelajar
  8. Kandungan antioksidan (Polifenol) dan vitamin C yang tinggi mampu melindungi sel-sel tubuh kita daripada rosak dan boleh meredakan ketegangan urat saraf
  9. Menguatkan sistem penghadaman, membersihkan usus dan mengeluarkan keracunan badan
  10. Menurunkan paras glukosa dalam darah, membantu pesakit kencing manis
  11. Mengatasi masalah penyakit buasir
  12. Menghapuskan kahak dan meredakan batuk
  13. Mencegah berlakunya serangan angin ahmar bagi golongan warga tua
  14. Mengatasi penyakit anemia dengan membekalkan zat besi yang secukupnya
  15. Menormalkan fungsi hati
  16. Menstabilkan peredaran darah
  17. Merawat cirit birit, sakit telinga, pandangan kabur, sakit gusi
  18. Mencuci darah kotor
  19. Antioksida yang tinggi
  20. Menstabilkan paras kolesterol
  21. Mencegah penyakit jantung
  22. Mencegah penyakit barah
  23. Merangsang tenaga batin

Jika kita lihat pada khasiat buah delima banyak penyakit yang boleh dirawat melaluinya. Amalan minum pati delima setiap hari insyaallah akan mengurangkan risiko penyakit yang berbahaya.

Jika anda ingin mendapatkan pati buah delima yang diambil dari 100% perahan buah delima tulen . Ia adalah pati delima gulsan yang diimport dari Turkey.

TESTIMONI PENGGUNA
KULIT CERAH
Saya baru minum 1/2botol pati delima, tiba-tiba malam tadi hubby tegur, dia kata nape muka saya nampak lebih cerah...hehe penangan pati delima kot.. - Ani, Pasir gudang

LAWAS BUANG AIR
akak, sejak minum pati delima ni, sy buang air besar mmg lawas, tak perlu lagi nk minum yogurt setiap hari untuk kasi lawas..seronok sgt.. - Suria, Seremban

BADAN BERTENAGA
Akak rasa sekarang ni badan bertenaga, kalau tak..bila petang aje mata asyik rasa ngantuk nk tidur..memang boleh jadikan amalan..buang air besar pun lawas - Haliza, Kota tinggi

PERUT KEMPIS
kak shaini, saya sejak bersalin, badan naik..ni saya amalkan pati delima, rasanya perut saya makin kempis..badan rasa ringan - nurul, singapore

KESUBURAN
Saya amalkan Pati Delima ni 2 bulan, alhamdulillah rezeki saya menyusul (setelah cuba berusaha hampir setahun, sampailah ade kawan syorkan ambik pati delima) sebab ia menguat dan menyuburkan rahim. Murah pun murah. Boleh teruskan minum samada tgh period, mengandung. Sebab kalau mengandung bagus untuk kulit and perkembangan baby.- nieta shairi, Kuching

RAWAT KEPUTIHAN
saya mkn pati delima ni untuk rawat keputihan, lps seminggu mkn, keputihan keluar banyak..naik risau juga tp lepas seminggu kemudian, keputihan yang keluar dah semakin kurang..mungkin ni cara ia merawat..sekarang dah tak perlu pakai pantiliner..alhamdulillah..- nilda, pasir gudang

RAWAT RESDUNG
saya ada masalah resdung yang agak serius, pagi2 mesti bersin-bersin..hidung selalu gatal..saya try minum pati delima+sapu minyak jerslin kat hidung 3-4x sehari..lps 2 hari muka saya rasa gatal-gatal..tapi saya teruskan aje minum pati delima n sapu jerslin..2hari kemudian dah takde rasa gatal..tiap pagi juga dah tak bersin..alhamdulillah syukur..- masni, muar.

BADAN BERTENAGA DAN ELAK SELSEMA
Ibu sya berumur 56tahun..katanya bila dia amal pati delima, badan rasa bertenaga, dulu kerap kena selsema ni dah lama xkena selsema..kiranya mmg sesuailah untuk dihadiahkan kat ibu tersayang, biar ibu sentiasa sihat..alhamdulillah - sha, kelantan.

RAWAT DENGKUR
suami mengalami masalah dengkur yang serius sampai anak-anak pun tegur..jadi kak shaini mencadangkan sy kasi suami PATI DELIMA ni..saya siap suapkan suami 1 sudu setiap pagi n malam sebelum tidur..kalau tak,mau dia nk minum sndiri..dan alhamdulillah baru kasi 4hari, dengkurnya tu dah semakin kurang..syukur sesangat..- Aini, Kuala Krai.

PERUT KEMPIS DAN STABILKAN HAID
Kak Ya baru minum 3hari pati delima ni dah nampak perut kempis..rasa kenyang..minum pati delima ni perut rasa selesa..period pun lawas tak macam dulu..- Nik Suria, Guchil Kelantan.

KULIT BERSERI
Mantap kak...tq.suami aza puji2,dia kata muka aza berseri.skrg aza bg dia cuba minum jg sb dia kuat berdengkur.kak aza ada suggest kt kwn aza dia tgl brunei gak - Aza, Brunei

KULIT LEMBUT DAN LICIN
Pati delima baru minum setengah botol..tapi kulit rasa lain..rasa lembut,licin.. - Rose, Kuala Krai.

TAMBAH ANTIBODI BADAN
Saya dah amal pati delima dah 1 botol dah..memang sejak awal lagi dah rasa khasiatnya..kulit cerah, haid lawas, keputihan pun dah takde dah..dan yang saya baru perasan, saya tak mudah dijangkit selesama/batuk. sebelum ni kalau anak-anak tak sihat, lepas diaorg baik, sure saya pulak yang kena..rasanya pasti PATI DELIMA ni dah tambah ANTIBODI dalam bdan saya..hehe..alhamdulillah..- kak sa, Pasir Gudang.

Cara paling mudah dan murah untuk menjaga kesihatan / kecantikan sekaligushanya tuang & minum...itu saje rasanya pun SEDAP ! Cubalah sebotol dan rasai sendiri khasiat PATI DELIMA ini



UNTUK PERINGATAN BAGI UMAT ISLAM.... SESUNGGUHNYA YANG MENYEMBUHKAN PENYAKIT HANYA LAH ALLAH S.W.T

Tiadalah memberi bekas (kesan) barang sesuatu tanpa keizinanNya, usaha,ihktiar dan doa Insyallah!!

Read more >>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...