LEH JADI TENGOK JE???

29 December 2010

Pokok Mati Kerana WiFi??

Satu kajian oleh sekumpulan penyelidik dari Universiti Wageningen, Belanda mendapati radiasi daripada rangkaian gelombang tanpa wayar (Wifi) mungkin boleh menyebabkan pokok yang terdapat berdekatan dengan peranti penghala Internet tanpa wayar mati. Para saintis itu memperoleh hasil kajian tersebut selepas melakukan kajian ke atas 20 batang pokok ash yang daunnya menjadi kuning. Hasil kajian itu menimbulkan kebimbangan bahawa radiasi Wifi boleh memberi kesan terhadap tubuh manusia. Ia turut menyebabkan ibu bapa dan guru-guru berkempen agar peranti Wifi tidak dipasang di sekolah. Bandar Alphen aan den Rijn yang terletak di barat Belanda mengarahkan kajian itu dilakukan sejak lima tahun lalu selepas mendapati pokok-pokok di kawasan itu mengalami situasi yang tidak normal. Kajian itu mendapati pokok yang diletakkan paling hampir dengan radio Wifi mempunyai daun berwarna kuning berikutan lapisan kulit luar pokok mulai mati.
Para penyelidik juga mendapati radiasi Wifi boleh menyebabkan pertumbuhan jagung menjadi perlahan.
Read more >>

27 December 2010

Johan 5S orange ville

Read more >>

23 December 2010

Advertise to over 10 million users

Promote to over 10 million users across the globe.

We advertise your company in worldwide network of partners websites, each with own narrow points of interests.

Our company gives you effective promotion strategies that helps your company profitable on the Internet.

We will give you real and visible results and take your website to the next level.


Get More Shoppers

Get More Shoppers, Get More Sales!!!

With no constant current of visitors you cannot have reliable around the clock sales.

You cannot get sales if no one visits your web-site. You have to have visitors to see your products, every day, 24 hours!

We help more than 30,000 clients get more visitors online.

You will get more income by receiving thousands of real targeted customers to see your web-site.


Increase search engine rank

Increase your web-site search engine rank

Showing up on search engines is one of the most important strategy to increase web-site traffic and show your content or service to customers who might be looking for your product.

Most of the major search engines use a software to calculate your website ranks.

Search engines know the number of web-sites are referring to your website; more referrers and visitors higher rank for your web site.

Read more >>

17 December 2010

08 December 2010

Majlis Mini Konvo Tadika Cahaya Gemilang

Read more >>

Satu Malam Di Dataran MBMB

Read more >>

Sepupu Sebaya Lagi..............

Read more >>

09 November 2010

Ciri-Ciri Seorang Sahabat Yang Baik

Seorang bijak pandai berpesan kepada anak lelakinya: “Wahai anakku, sekiranya engkau berasa perlu untuk bersahabat dengan seseorang, maka hendaklah engkau memilih orang yang sifatnya seperti berikut:
1. Jika engkau berbakti kepadanya, dia akan melindungi kamu;
2. Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas balik persahabatan kamu;
3. Jika engkau memerlu pertolongan daripadanya, dia akan membantu kamu;
4. Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, dia akan menerimanya dengan baik; (Umpamanya di Pejabat atau hanya melihat yang berkopiah atau berjanggut je.....)
5. Jika dia mendapat sesuatu kebajikan (bantuan) daripada kamu, dia akan menghargai atau menyebut kebaikan kamu;
6. Jika dia melihat sesuatu yang tidak baik daripada kamu, dia akan menutupnya; (Umpamanya di Pejabat)
7. Jika engkau meminta bantuan daripadanya, dia akan mengusahakannya;
8. Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta), dia akan menanyakan kesusahan kamu;
9. Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, dia akan meringankan kesusahan kamu; (Bukannya menambahkan kekusutan yang tak sepatutnya)
10. Jika engkau berkata kepadanya, nescaya dia akan membenarkan kamu; (Bukannya meminta keizinan tetapi sekadar memberitau aje)
11. Jika engkau merancangkan sesuatu, nescaya dia akan membantu kamu; (Bukan menyusahkan lagi)
12. Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya dia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan; (Bukan hanya dengan nada suara yang tinggi)
13. Dia membantumu menunaikan tanggungjawab serta melarang melakukan perkara buruk dan maksiat;
14. Dia mendorongmu mencapai kejayaan di dunia dan akhirat.
 
Sebagai remaja yang terlepas daripada pandangan ayah ibu berhati-hatilah jika memilih kawan. Kerana kawan, kita bahagia tetapi kawan juga boleh menjahanamkan kita.
Read more >>

27 October 2010

Gambaran Anak Ke Sekolah

Read more >>

12 October 2010

Perangai Anak

Setiap perangai anak anda adalah unik. Ia memang tidak akan sama. Perangai dan cara anak anda berfikir adalah tidak sama. Anda tidak boleh menganggap anak pertama rajin belajar, anak kedua juga akan rajin belajar. Ia berbeza untuk setiap individu. Sudah pasti anda juga mempunyai perangai yang berbeza dengan adik beradik anda yang lain. Anda perlu gunakan dua elemen dalam mendidik anak iaitu kawal dan kasih sayang. Perangai anak-anak adalah berbeza, anda juga mempunyai persepsi berbeza, maka, cara terbaik adalah anda kawal emosi anda dan beri kasih sayang kepada mereka. Untuk anak yang pemarah, anda perlu pandai menenangkan mereka. Untuk anak yang sensitif, anda perlu berhati-hati ketika berkata-kata. Untuk anak yang degil, anda perlu disiplinkan mereka. Ia adalah berbeza untuk setiap anak. Anda perlu berhadapan dengan anak-anak menggunakan cara yang berbeza berdasarkan perangai mereka. Ketika kecil memang mudah untuk anda memahami mereka, tetapi apabila mereka meningkat dewasa, mereka akan berjumpa dengan ramai orang dan tanggapan mereka mengenai kehidupan akan berubah. Seorang remaja selalunya sangat memberontak, mereka akan menunjukkan kepada dunia bahawa mereka adalah berbeza dan bagus. Kawal perasaan memberontak anak-anak anda dengan membimbing mereka ke arah yang betul. Cakap dengan anak anda, beri cadangan kepada anak anda bagaimana hendak mencapai impian dia. Setiap anak akan memberontak dengan cara yang berbeza. Anda perlu mengawalnya sebelum terlambat. Menjadi ibu bapa adalah salah satu pengembaraan anda di dunia ini. Kita hidup hanya sekali dan berilah yang terbaik untuk anak anda. Hendak melentur buluh biar dari rebungnya. Anda perlu tenang dalam mendidik anak anda kerana mereka adalah anugerah yang sangat bernilai dari tuhan. Jadilah ibu bapa yang lebih baik dari semalam.
Read more >>

Raya Lagi..........2010

Read more >>

05 October 2010

Pelakon Musang Si Guntang..........

Read more >>

04 October 2010

Tips Menangani Anak

1) Jangan pukul anak dari lutut keatas 2) Jangan gunakan tangan/anggota tubuh kita utk memukul anak dengan tangan dan jangan sesekali menampar anak pakai tangan kita. nanti anak jadi bertambah degil dan nakal dan tak boleh control 3) Rotan/pukul anak di telapak kakinya . Secara saintificnya ada kaitan dengan refleksologi dan merangsang ke bahagian otak Sabda Rasulullah s.a.w. "Berguraulah dengan anak kamu kala usianya satu hingga tujuh tahun. Berseronok dengan mereka, bergurau hingga naik atas belakang pun tak apa. Jika suka geletek, kejar atau usik anak asalkan hubungan rapat. Lepas tujuh hingga 14 tahun kita didik dan ajar, kalau salah pukullah dia (sebagai pengajaran)" dimana yang nak dipukul tu? Tapak kakinya ... bukan muka, punggung, telinga dan ditempat-tempat yang sensitif... itu salah... " Jika dia bijak dan menang dalam sebarang pertandingan sekolah, ucapkan tahniah. Tidak salah kita cium atau peluk mereka sebagai tanda penghargaan . Kala umur mereka 14 hingga 21 tahun jadikan kawan. Tetapi selalunya usia beginilah ibu bapa mula merenggangkan hubungan dan ini menyebabkan anak derhaka". Yang penting anak-anak harus dilatih sembahyang jemaah bersama , latih cium tangan dan peluk penuh kasih dan sayang, maka mereka tidak akan tergamak menderhaka . "Saya pernah tinjau, anak-anak yang lari daripada rumah, berpunca daripada rasa bosan. Belum sempat letak beg sekolah, ibu dah suruh macam-macam. Si anak rasa tertekan dan menyampah dengan persekitaran dan rumahnya. Boleh disuruh tetapi berikan hak mereka di rumah.. Yang penting dia balik ke rumah suka, dan pergi sekolah pun seronok. "Mungkin ibu bapa punya alasan tidak rapat dengan anak-anak kerana sibuk. Kita boleh cuba cara lain, balik di tengah malam, anak-anak sudah tidur, pergi bilik dan cium dahinya. Hubungan rohani tetap subur, walaupun anak tidur tetapi jiwanya sentiasa hidup. " Jangan kita tunjuk sikap kita yang panas baran, pemarah dan ada kuasa veto kepada mereka, jangan suka mengherdik mereka dengan perkataan "bodoh, kurang ajar, sumpah seranah dan sebagainya yang merupakan doa kepada mereka ". inilah yang menyebabkan mereka derhaka kepada kita...
Read more >>

Bakar Surat Lama

Read more >>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...